اقتصاد در موسیقی

اقتصاد موسيقي بازار موسيقي

داشتن باور نادرست جدایی هنر از اقتصاد

آنچه اکثر هنرمندان به اشتباه تصور می کنند این است که هنر و اقتصاد از هم جداست در حقیقت با دیدن تمام آلبوم های هنری در فروشگاه های موسیقی می توان به این نتیجه رسید که بدون یک سرمایه گذاری دقیق و تبلیغات تأثیر گذار، این آلبوم ها نمی توانست به این فروشگاه ها راه یابد. تمام ستاره های موسیقی که در چشم عموم محبوب هستند و آلبوم های پر فروش را از آن خود می کنند، نتیجه حمایت شرکت های تولید موسیقی، برنامه ریزان، بازاریاب ها و شرکت  های انتشار موسیقی، آژانس های رزرو تور کنسرت ها و موارد بیشمار دیگری است. در واقع می توان گفت که این ستاره های موسیقی، پیوندی میان اقتصاد و موسیقی ایجاد کرده اند.

آنچه که مسلم است دو پدیده اقتصاد و موسیقی، که به نظر پیوندی ناممکن دارند، در میان هنرمندان دیگر شاخه های هنری نیز مطرح است. نقاشان، مجسمه سازان، شاعران و غیره بر این اعتقاد هستند که اقتصاد با هنر و خلاقیت منافات دارد.

در حقیقت تلاش یک هنرمند برای خلق اثر و آرزوی وی برای عرضه آن به شنوندگان، باعث می شود که اغلب اوقات بسیار ساده لوحانه و غیر حرفه ای با مسئله تجارت موسیقی برخورد کرده و مورد سوءاستفاده تاجران صنعت موسیقی قرار بگیرند. آنچه که گریزناپذیر است، تلاش هنرمندان در جهت یادگیری اسرار و رموز تجارت موسیقی است تا در جهت خلق و انتشار آثارشان مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.

اقتصاد موسيقي بازار موسيقي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.