موسيقي فيلم تورج زاهدي

موسيقي فيلم تورج زاهدي

تقسیمات سه گانه موسیقی فیلم

موسیقی فیلم» به عنوان هنری که امروزه می شناسیم، برای خدمت به سینما، در سه هیئت مختلف اما وابسته به هم ظاهر می شود:

١- موسیقی کلی

2- موسيقي آني

3- موسيقي تماتيك

موسیقی کلی»، مهم ترین قسمت موسیقی متن است؛ و از هر نظر برای بروز خلاقیت آهنگساز، مناسب است، و فرصت های طلایی و ارزومندانه ای را در اختیار او قرار می دهد. یکی از این فرصت های طلایی، به عامل زمان و زمان بندی قطعات موسیقی فیلم مربوط می شود.

هنگامی که آهنگساز با همراه داشتن کرونومتر جادویی خود، پشت میز مؤويلا قرار می گیرد، تا طول زمانی قطعات را اندازه بگیرد، متوجه می شود فقط در مورد موسیقی فصل عنوان بندی است که می تواند آن طور که دلش می خواهد، مانور دهد و دانش موسیقایی و

با ایران را با معماری ام ال ملودی های زیبایی اش را به کار ببرد. بر شما به عنوان یک تماشاگر سینما، طول قطعات موسیقی استفاده شده در فیلم ها را به طور حدودی چقدر تخمین می زنید؟ برای پاسخ دادن به این پرسش، این نکته لازم به یادآوری است که طبعا تمامی صحنه ها و همه لحظه های یک فیلم سینمایی، دارای موسیقی نیست. چرا که وقتی صدای موسیقی را همراه با یکی از صحنه های فیلم می شنویم، لحظاتی بعد در خواهیم یافت که دیگر خبری از موسیقی نیست، و جز صدای بازیگران و افکت های صحنه، هیچ صدای دیگری به گوش نمی رسد. به طوری که وقتی در یکی از این صحنه ها، هیچ یک از شخصیت ها در حال صحبت کردن نباشد، و افکت خاصی هم (مانند صداهای طبیعی باد و رعد و طوفان و زمزمه جویبار؛ یا اصواتی مانند باز و بسته شدن در، صدای گام های انسان، روشن شدن موتور اتومبیل، و از این قبیل) به گوش نرسد، با «سکوت» مواجه خواهد شد.

موسيقي فيلم تورج زاهدي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.