نقد دریابم محسن یگانه

نوشته پدرام بهاآبادی

طرفداران دنبال محسن یگانه، اگر با دقت به آثار این پاپ استار ایران گوش فرا دهند، متوجه می شوند 4 تک آهنگ عبور، کویر، فکر تو، وابستگی روندی مشابه در تم آهنگسازی و آوایی طی کرده اند. و این همان عاملی است که در یک آهنگساز حرفه ای وجود دارد.

ترانه های سریالی

این احساس در ایجاد یک ست صدایی مشخص و ساختن قطعات سریالی با همان تم نشان دهنده شناخت محسن یگانه از آهنگسازی و مارکت موسیقی مربوط به خود است. این اتفاق برای اولین بار است که در یک خواننده پاپ ایرانی ایجاد می شود.

در آثار ابراهیم حامدی (ابی) به عنوان یکی دیگر از پاپ استارهای ایرانی، ریتم آهنگسازی مشخصی وجود داشت ولی هیچ وقت تم آوایی آهنگ های او یک سلسله مشخص را دنبال نمی کرد. در واقع آن چیزی که ابی را یک برند در موسیقی پاپ ایران ساخته بود، توانایی او در حجم صدایی باریتون و باس بود و همچنین انتخاب ترانه های او و هم آهنگی ترانه ها با ریتم آهنگسازی.

یک حس خوب برای آهنگساز

اما چه می شود که یک آهنگساز که خود خواننده هم هست به این قدرت می رسد که در یک دوره از فعالیت حرفه ای خود، تعدادی تک آهنگ تولید کند که به در یک تم صدایی خاص تولید شوند. این همان انگیزه ای است که محسن یگانه را ترغیب به ساخت قطعه دیگری به نام دریابم کرده است.

تحریرها همچون تک آهنگ عبور و کویر، تم آوایی همچون وابستگی و فکرتو و ترانه های سریالی در تکمیل 4 قسمت قبلی. نکته آخر یکی از مهمترین عوامل موفقیت این روزهای محسن یگانه است.

ترانه های سریالی که هر قطعه تکمیل کننده قطعه قبلی است. محتوای ترانه هایی که خود یگانه اقدام به نوشتن آنها کرده است، دقیقا یک سیر داستانی را ایجاد می کنند که مخاطب بیش از پیش به سمت این پاپ استار این روزهای ایران جذب می شود.

25 آذر 1397 – پدرام بهاآبادی – بنیانگذار و مدیر مسابقات استعدادیابی موسیقی ایران

www.iranmusictalent.com

دریابم محسن یگانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.